N-JOY and SHOW angol nyelvi tehetségműhely

A baptista fenntartású intézményekben csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósításának támogatására fenntartónk, a Baptista Szeretetszolgálat, az általa alapított Baptista Tehetségsegítő Tanácson keresztül, pályázatot írt ki. Intézményünk elnyerte a maximális 250 000 Ft támogatást. A pályázat keretében egy 33 tanórányi időtartamú fejlesztő foglalkozássorozat, tehetségműhely és egy ehhez kapcsolódó tanulmányi kirándulás megvalósítására pályáztunk, amely 15 diák bevonásával valósult meg a 2017/18-as tanévben.

Az angol nyelvi tehetségműhely N-JOY and SHOW programjának célja a gyermekek idegen nyelvi képességeinek, ismereteinek fejlesztése mellett, különböző kultúrák megismertetése és elfogadtatása, illetve a tanulók saját kultúrájának idegen nyelven történő bemutatásának elsajátítása volt. A programban ezért kiemelten fontosnak tartottuk az anyanyelvi beszélőkkel való találkozásokat, illetve intézményünk anyanyelvi tanáraival való együttműködést.

A program segítségével szerettük volna megteremteni annak a lehetőségét, hogy minél több területbe kóstolhassanak bele a gyermekek (pl. idegenvezetés), szélesedjen látókörük, számukra ismeretlen, új feladatokkal találkozzanak, ezáltal fejlődjön énképük, önismeretük, illetve a kulturális hovatartozás érzése is. A program megvalósítása során célunk volt továbbá az IKT eszközök tudatos használatának erősítése, újszerű feladatokon keresztül a motiváció fenntartása, illetve az érdeklődés felkeltése újabb területek iránt (VLOG, interjú készítése). Fontosnak tartottuk a kooperációs készségek fejlesztését, ösztönöztük egymás segítését, támogatását, akár mentorálását.

A beválogatást, tehetségazonosítást az 5. évfolyam első félévében végeztük. A beválogatás több lépcsőben zajlott. Információkat gyűjtöttünk a szülőktől, a szaktanároktól is, illetve felmértük a gyerekek igényét. A beválogatás fontos szempontja volt a tanulók egyéni motivációja. Beválogattunk olyan tanulókat is, akik összeredményükben gyengébbek voltak, de egy-két részterületen kimagasló eredményt értek el, illetve kellőképpen motiváltak voltak.

 Célunk volt, hogy a tanulók frusztráció nélkül legyenek képesek megosztani véleményüket kultúrákról, kultúrák közti különbségekről, illetve képesek legyenek képviselni és bemutatni saját hazájukat, kultúrájukat más országok képviselőinek. Eredménynek könyveljük el, hogy a gyerekek a program megvalósítása során végig törekedtek a jó teljesítményre, motivációjuk, érdeklődésük fenntartható volt és hatékonyan dolgozták fel az új ismereteket.

 A program szerves része volt egy tanulmányi kirándulás. A kirándulás lehetőséget kínált arra, hogy a gyerekek játékosan megéljék, kipróbálják és megosszák egymással az elsajátított ismereteket, technikákat. Az intézményünk anyanyelvi tanáraival közösen megvalósított program biztosította a „valós helyzet” élményét, továbbá a kirándulás jellegéből adódóan kiváló lazító program is volt egyben.

A tehetségműhely foglalkozásokon és a kiránduláson végig jellemző volt a jókedv, egymás segítése és a motiváltság. Jó volt valami újat teremteni és azt megélni a gyerekekkel közösen. Köszönjük a lehetőséget!

Zöldliget Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista Általános Iskola és Gimnázium