Fülöp Márta arról beszélt, mennyire nehéz felismerni a tehetséges tanulókat, hiszen a
legtöbben elkerülő stratégiát alkalmaznak, nem akarnak kitűnni a szürke tömegből. Elmondta, hogy lehetnek olyan tanulók, akik csak egy területen kiemelkedően tehetségesek, a többin pedig átlagosan teljesítenek. Fontos, hogy ne csak az az egy terület kerüljön fejlesztésre, hiszen a cél az, hogy komplex tudást adjunk át, amely elvezeti a tanulót a szociális-emocionális „jól-lét” érzéséhez. Az előadásából kiderült, hogy a tehetséges gyermekek is szoronghatnak, a teljesítménykényszer, a társaikkal való folyamatos összehasonlítás miatt.
Fontos tehát, hogy a tanárok odafigyeléssel, türelemmel, bátorítással elérjék, hogy a tanuló felismerje képességeit és önmaga próbáljon többet kihozni magából.
A konferencián részt vevő kollégák visszajelzései nagyon pozitívak voltak. Mindenki élményekkel, új ötletekkel gazdagodva távozott. Reméljük sikerült új oldaláról bemutatni az oktatás lehetőségeit.
Köszönjük az intézmény vezetőségének a rugalmas, gyors és színvonalas előadások
megszervezését és lebonyolítását.
Törökné Horváth Andrea
gyógypedagógus, Mk. vezető