A Diószegi csoportos tehetségsegítő tevékenység programba neveztünk be. Ebben a programban több tehetségterületet céloztunk meg. Azt gondoltuk, hogy a tanulók sokoldalúsága, különféle szakmai elhivatottsága, életkori sajátottságaik lehetővé tették, hogy interperszonális, interperszonális, nyelvi, természeti, testi-kinesztetikus, térbeli-vizuális és zenei területen megmutatkozzanak.
A különböző tehetségterületeken végzett rendszeres és innovatív munka során a legfontosabb célunk a tanulók nyelvi kompetenciáinak és térbeli-vizuális látókörük aktív és eredményes fejlesztése volt. Ezzel egyenrangú és elvitathatatlan cél lett a tehetséges tanulók megtalálása és kiválasztása, valamint segítségnyújtás abban, hogy az említett területeken talentumukat ki tudják bontakoztatni.
Fejlesztettük személyiségüket, és megfelelő szakmai és anyagi támogatást kaptak a gondozásuk és fejlesztésük révén e munka folyamán. Ennek folyamán tehetségüket kamatoztathatták tanulmányaik során, ezzel is öregbítve a tehetséggondozás intézményét.
A Diószegi Sámuel Baptista Szakgimnázium és Szakközépiskola tanulóinak megfelelően célcsoportunk a 9-15. évfolyamos szakgimnáziumi és szakközépiskolai tanulók voltak. Így viszonylag elég nagy volt az életkor és a szakmalehetőségek közötti választás.
Diákjaink többsége rendkívül szerény anyagi körülmények között él, így családi finanszírozásból nincs lehetőségük tehetségük kibontakoztatására, gondozására és támogatására. Az erkölcsi és lelki támogatáson túl sajnos a családok nem tudnak megfelelő hátteret biztosítani gyermeküknek. Fontos feladatunknak tekintettük a tehetséges tanulók kiemelését, felkarolását.
Felméréseink és leválogatási módszereink eredményei alapján megállapíthatóvá vált, hogy szinte minden évfolyamon van/volt tehetséges tanuló. A kiválasztott tehetségterületeken értékes eredményeket is értek már el. Összetartó, kreatív, nagy munkabírású, befogadó, tehetséges csapatot alkottak célcsoportunk diákjai.
A beválogatás egyik szempontja az eddig elért tanulmányi eredmények, versenyeredmények, aktivitás a közösségi életben, a kreativitás, a pozitív hozzáállás a feladatok kivitelezéséhez, megoldásához.
Mindezeket fotókkal dokumentáltuk, versenyeredményekkel, oklevelekkel, füzetekben jegyzeteléssel, rajzokkal, stb.
A tanulmányi kirándulást a program lezárásának szántuk. Úgynevezett jutalomkirándulásként a programban részt vevő tanulók számára, ami jutalom volt a kiválasztott tanulók számra, valamint figyelembe vettük igen nehéz családi hátterüket, hátrányos helyzetüket. Ezen a kiránduláson értékeltük a tanévben végzett tehetséggondozó, tehetségfejlesztő és „tehetségkibontakoztató” munkát.
Beszámolókkal színesített beszélgetés során megosztották egymással a program során szerzett tapasztalataikat, mind a diákok, mind pedig a tanárok. (A kivitelezett kirándulás előtt programtervezet volt, melyek átbeszélése során fogalmazást írtak a megvalósítandó célok kivitelezéséről, teljesítéséről. Természetesen a teljesített program után a megvalósított, kivitelezett kirándulásról írtak, rajzoltak tanítványaink.)
A helyszín kiválasztásánál fontos szempont volt a földrajzi közelség mellett az, hogy olyan helyre utazzunk, amely minden egyes tehetségterületünkhöz kapcsolódik valamilyen formában vagy módon, ezért utaztunk Hortobágyra, mely jó döntésnek bizonyult és teljesíthetőnek.